UPDATE 1-UK's DMGT to close analogue Teletext service early

Thu Jul 16, 2009 11:21am BST

Quotes

   

* Falling revenue, audiences prompt closure in 2010

* Will continue digital, Internet services

(Adds more detail)

LONDON, July 16 (Reuters) - UK publisher Associated Newspapers said on Thursday it would bring forward the shutdown of its loss-making Teletext analogue television service, which provides news and weather reports, football results and film listings.

The company, owned by Daily Mail and General Trust (DMGOa.L), said Teletext transmission would end in January 2010, rather than 2012 as it had planned, because the economic downturn had accelerated a fall in audiences and revenue.

Its holidays and some other commercial services would continue to be broadcast on digital channels and it would retain its profitable travel websites, Associated said in a statement.

Teletext services are broadcast on Britain's free-to-air commercial channels ITV (ITV.L), Channel 4 and Channel Five, owned by RTL Group, which is in turn majority owned by Bertelsmann (BTGGg.F). (Reporting by Paul Sandle; Editing by Greg Mahlich)

Comments (0)
This discussion is now closed. We welcome comments on our articles for a limited period after their publication.